Dop






Dop

I helgen var vi på dop i Skäfthammars kyrka.
Det var barnens kusin som döptes och släkten var samlad.
Lillkillen döptes efter hans farfars mellannamn.
Känns alltid kul när namn kommer igen i släkten för att föras vidare till nästa generation.

Många namn som börjar bli populära nu är de namn som jag aldrig skulle ha döpt mina barn till,
men nu börjar man väna sig och tycker att det börjar kännas okey.

Men visst känns det konstigt med små bebisar som skulle heta Harry, likt min far eller Stig, lika svärfar.
Jag ser framför mig sitta med ett barnbarn och gosa och säga Hej LillHarry.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det blev nästan rätt.... Malte har fått sin morfars mellannamn till förnamn. Men det är era barns farfar... ;-) Kram

2011-11-01 @ 20:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0