Jag borde väl....



Jag  borde väl.....

Nu sitter jag framför TV:n och tittar på Efter Tio, ett av mina favoritprogram.
Jag tittar ofta på texteve på mornarna och checkar av
vad Malou von Sivers har för intressanata ämnen i sitt program under dagen.
Sen spelar jag in de inslag som jag tycker verkar bra och givande, för att titta på när jag är ledig.

Idag är jag ledig från jobbet och slappar, tar en kopp kaffe och tittar på,
för mig, bra TV-program, som jag spelat in.

Men i bakhuvudet gnager, efter ett tag, en samvetskvalkänsla att jag borde väl göra något nyttigt också.
Jag borde väl dammsuga, bryna kanarellerna, tvätta, plocka in i köksskåpen det som jag inte plockat in efter renoveringen, ta en promenad, rensa i garderoben ....

Varför kan inte dessa tankar försvinna?
Varför måste jag?
Varför ger jag mig dessa samvetskval?

Det är ingen mer än jag själv som tycker att jag borde göra det och det.....
Jag tror att tankarna kommer eftersom man är van att man måste
göra det och det för att få vardagen att flyta på.

Egentligen vet jag ju att jag inte måste göra något,
men huvudet säger något anna.

Nu för tiden har jag ju massa tid för mig själv som jag kan göra sk. onyttiga saker -
Vad nu det är?

Så jag ska försöka bli bättre på att slappa utan att ha samvetskval att jag borde väl....

Lycka till, till dig som också har samvetskval och till mig själv!

( Nu ska jag nog resa mig ur soffan för jag måste väl....) 




Kommentarer
Postat av: Mannen

Ja, visst är det lite skönt att tänka att, jag fixar det imorgon istället, varje dag.......

Du hjälpte mig mig med en sak idag i varje fall, genom att påminna mig att sätta upp elementen vet jag vad jag ska göra imorgon........

2011-10-26 @ 21:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0