Längtar



Utanför viner höstvindarna och de gula löven fladdrar på asfalten.
Från spisen hörs de stekta potatisen, palsternackan och paprikan brynas och jag måste snart gå och vända dem med stekspaden. I micron ligger de tinade laxbitarna.
Undrar när mannen kommer hem från det världsledande företaget Sandvik, där han bland så många andra anställda jobbar och man får känsla av att de flesta verkligen trivs toppen.
Här sitter jag eftermiddagstrött i soffan och slappar efter arbetet i skolan. En liten tupplur skulle inte skada.

På E4:an mellan Linköping och Stockholm så vet jag att mitt lilla goa barnbarn sitter i bilen tillsammans med sina föräldrar för att senare i kväll komma till Österbybruk och barnbarnets mormor och morfar. Jag vet inte om jag klarar av att stanna hemma i Gimo i kväll när jag vet att hon är bara 18 km från mig. De kommer ju inte hit förrän i morgon...Hihi...Det är ju tre veckor sedan jag såg lilltjejen. De växer ju så fort från att vara 2 veckor tills nu när hon är fem. Kanske vi tar bilen dit och bara "råkar" titta in!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0