Ordna en fest

Att ordna en fest för mig, och även Bindefeld, har jag läst, behöver absolut inte vara att man bjuder på dyr mat, att man är i flotta lokaler etc. 
Det allra viktigaste är sammansättningen av gäster, och den kan man ju helt styra över helt själv som festfixare.

Viktigt att vid varje middagsbord försöka blanda människor som inte tidigare träffats eller i varje fall inte har någon relation med varandra.
Att tänka på vilka som kan ha glädje av att träffas och som kanske har något gemensamt gör det  lättare att få folk att trivas och då blir stämningen oftast hög.
Att göra allt man kan i förväg är också självklart att rekommendera för att det blir ju alltid stressigt innan folket kommer hur än förberedd man är.

Om det är så att man ska ha starkvaror på tillställningen så är en stark fördrink att förorda, för då kommer folk igång direkt, vilket inte är en nackdel när en fest ska fixas.

Lycka till på festen! 

Själv ska jag på Sandvik Coromants 60-årsfest på lördag i Gimo. Alltid trevligt att träffa många bekanta.
Tänk när Sandvik firade 50 i Gimo år, då uppträdde Björn Skifs och ingen visste något. Vilken överraskning och vilken artist. Min Favorit!


Kommentarer
Postat av: Christina Andersson

På lördag Lotta, då hoppas jag på en stark drink så vi kommer igång direkt ;)

2011-10-06 @ 10:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0