Smutsigafönsterstresskänsla





Stress och nyfikenhet

Höstsolen skiner utanför fönstret och då uppenbarar sig fönsterrutorna vara hur smutsiga som helst. Vi har markiser som fälls ner tidigt på våren och då "försvinner" smutsen i skuggan. På hösten blir det ju mörkt och murrigt och då försvinner ju smutsen också.
En liten stresskänsla kommer som säger att det är dags att gå ut och putsa fönstren för snart stundar advent och en lång vinter och då kommer jag mig absolut inte för att stå med frusna händer och ta bort smutsen.

Tänk att det nästan jämt finns en liten "Nu måste jag göra det känsla" i mig. Undrar hur man får hjärnan att att ta bort sådana känslor och bara bli tom i huvudet och bara tänka NU. 

Samtidigt är jag ju så nyfiken på om det finns något intressant och roligt som är på gång någonstans. Ett intressant möte, ett intressant tv-program, ta en promenad, vara med mina nära och kära, bjuda hem några vänner. Med nyfikenheten får man kanske betala med den känslan att man är på gång mot nästa spännande möte med människor någonstans inom snar framtid.

Livet är ju så spännande och intressant och nyfikenhet är roligt, så jag får nog stå ut med den här "måstekänslan". Kom just på att det kan ju också vara en vanlig känsla som finns hos det kvinnliga könet av befolkningen eller vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0