Juholt

Lördagsmorgon och jag tittar på Nyhetsmorgon på TV och intressanta inslag.


Ser på intervjuven med Håkan Juholt dagen efter att han har fått fortsatt förtroende av vu, verkställande utskottet i Socialdemokraterna.
Vilken styrka att vara så stark efter detta jounalistdrev.

Själv hade jag tur att höra Juholt året innan han blev vald till partiledare, och jag hade aldrig hört talas om honom, men jag blev mycket imponerad av hans enkla, tydliga sätt att prata. När jag hörde att han skulle bli partiledare blev jag jätteglad att en så färgstark person skulle leda Sossarna.

När jag hade den fantastiska förmånen att bli vald att åka på Sossarnas partikongress i Stockholm inför valet 2010, var jag tillsammans med de andra 350 kongressdeltagarna från hela Sverige med och valde dessa kunniga och erfarna personerna till vu.
Sedan valde vi ju också personer till Socialdemokraternas partistyrelsen och där har ju vi i Östhammars kommun den stora förmånen att ha vårt kommunalråd Margareta Widen-Berggren med.
Det är helläckert att vi från vår lilla kommun har med en person i Socialdemokraternas högsta ledning.


Efter denna veckas jobbiga rubriker i media om förtroende för Juholt så är det bara att ta nya krafter.

Vi ska kämpa för att varje människa i Sverige ska ha rätt att få det så bra som möjligt och det har vi alla i landet en gemensam uppgift att hjälpa till med. Vissa personer i vårt land har större behov av stöd än andra och de ska få detta extra. Det betyder att vi som har det bra måste ge mer tiil dessa männislor.

Om så många som möjligt har det bra får alla det bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0