Ny tillvaro

På sommaren är det nästan bara Nyheterna som jag tycker är intressant att se på tv. Det är tur eftersom jag vill vara ute och ta vara på sommaren och den ljusa härliga tiden på året. Nu när det är höst och murrigt ute så är det jättemånga program jag vill se, till och med samtidigt. Jag får väl ställa på inspelning. Det känns mysigt med många intressanta eller roliga program då man kan kura i soffan med en kopp kaffe och kaka.

En sak som är nytt nu när barnen har blivit stora är att jag håller på att anpassa mig till att jag har en massa tid mot förut i 23 år då man har varit mycket förälder med allt kul som det medför, med en intensiv vardag.
Nu är jag nybliven farmor till en liten go tjej som jag bara kan sitta och titta på hur länge som helst när jag träffar henne.

Nu för tiden kan jag faktiskt koppla av en helkväll framför tv:n utan att flänga runt i huset och göra saker som jag som mamma tyckte borde göras för att allt skulle vara som jag ville innan nästa dag.
En tanke som är lite svår att släppa är att jag fortfarande tycker att jag inte gör någon nytta när jag tittar på tv.
Jag får väl jobba vidare på att lära mig att jag inte behöver göra något nyttigt hela tiden.

Som tur är så är jag mycket nyfiken på vad livet har att erbjuda och öppen för nya utmaningar som kan göra livet ännu mera intressant. Livet är spännande och det är jag själv som har möjlighet att fylla min tillvaro med ännu mer innehållsrika upplevelser, stora som små.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0