Nyhetsfreak

Nu är det åter en helt vanlig morgon i mitt liv. Den börjar med att jag kokar mitt kaffe och breder min fullkornsmacka och vrider på tv:n för att bli uppdaterad i nyhetsvärlden. Jag är ett nyhetsfreak och känner mig lite off om jag inte har fått reda på vad som hänt i världen, Sverige, Uppland, Östhammars kommun och Gimo. 

  
*Nyheterna
Livsmedelsverket skriver om amningsrekommendationerna till bvc. Enligt de nya rekommendationerna kan föräldrar ge sina barn ett kryddmått mat redan från fyra månaders ålder.
Var fjärde ungdom jobbar utan något skrivet avtal från arbetsgivaren.
Sedan ROT-avdraget infördes har hantverkarnas räkning till sina kunder ökat rejält.
Annie Lööf, Anna-Karin Hatt och Lena Ek bli de nya ministrarna i Centerpartiet.
De barn som vanvårdades i fosterhem och barnhem från 1920-1980 får 250.000 i ersättning.


Utanför fönstret skiner solen och löven är vackert gulgröna och en ny dag har börjat. Idag är det studiedag och jag ska till Bruksgymnasiet i Gimo med alla kommunens lärare och få en uppdatering i PODB - kommunens databas där vi dokumenterar varje elevs utveckling i alla skolämnen. Alltid spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0