Utbildning






Utbildning

Ju mer jag lär mig,
 desto svårare blir det att veta att jag gör rätt!

Innan jag utbildande mig till lärare
och hade förmånen att  vikariera på Hammarskolan, 
 tyckte jag att det var ganska lätt att vara lärare
och lära barnen olika saker.

När jag hade utbildat mig 1984-1986, 
blev det inte alls så lätt att lära ut som jag tyckt innan.
 Då fick jag lära mig hur jag skulle göra
och allt jag skulle tänka på vid inlärning ....
och det var väldigt mycket!

Nu läser jag en kurs om hur man ska hjälpa barn
med olika beteendeproblematik
och nu känner jag samma sak...
Att bemöta dessa barn på rätt sätt
så att det blir så bra som det bara kan
är också en hel vetenskap och otroligt viktig kunskap att få till sig.

Jag tycker att det har gått ganska bra
att bemöta dessa barn under mitt yrkesliv,
men nu lär jag mig ännu mer!

Mycket viktig att ta till sig utbildning!
Kunskap är guld värd!
Man kan aldrig få för mycket av denna vara!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0