Tisdag 3 april 2012





Tisdag den 3 april 2012


Dagen idag har bestått av en promenad  
som tog ett stopp hemma hos mamma och pappa.
Där blev det kaffe med dopp och samtal om gamla tider
som pappa är otroligt engagerad i, tillsammans med
resten av hembygdsföreningens styrelsemedlemmar.
Fantastiskt vilken energi pensionärer har!

När jag kom hem började jag titta i påsklådan där det finns
kycklingar, tuppat, hönor, ägg .....
När barnen har fått påsksaker under sin uppväxt har jag oftast skrivit deras namn under figuren
så att man ska veta vilkens sak det är när de flyttar.
Nu har ju två flyttat så nu ska några saker iväg till andra adresser.

Jag plockar aldrig fram så mycket grejer på påsken
för det är så kort tid,
men lite påsk i huset är alltid mysigt.

Mycket gult så blir det bra!

På kvällen blev det en tur till Coop i Östhammar
innan vi hämtade dottern hos faster med familj,
som hon trivs mycket bra hos.

Läser handlingar inför socialnämndens arbetsutskott innan lampan släcks!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0