Dörrförsäljare

 
Dörrförsäljare
 
Köpte nyss lite fläkt i ansiktet från en rosavit söt fläkt
av två småtjejer som ringde på dörren.
Jag fick prova först och om jag tyckte det var värt priset fick jag betala en krona,
och det var det verkligen värt.
Entreprenörskap, en självklarhet för dessa sjuåringar!
Kul!
 
Det jag tyckte var märkligt var att de sa att jag var den första
som hade betalat en krona för tjänsten
Jag frågade hur många de varit till och det var fem stycken.
De andra vuxna hade sagt att det var för kallt för fläkt nu.
 
Hur tråkig kan man vara som vuxen?
Tänk att dessa tjejer säljer en tjänst för en krona....EN KRONA....
 
* Du får en tjänst ända fram till dörren
* Du får  känna en fläkt i ditt ansikte
* Fläkten drar batterier
*Du får se två goa, glada småtjejer i 7-årsåldern och deras entusiasm
för att sälja sin fläkttjänst.
* Detta kan vara framtidens företagare i Gimo, Östhammar, Uppsala, Uppland, Sverige, världen!
 
Hur kan man stå emot dessa härliga dörrförsäljare?
 Undrar vad de andra vuxna skulle göra för kronan de inte kunde betala tjejerna?
 
Att bjuda lite på sig kostar så lite men kan betyda otroligt mycket för
den som har tagit ett initiativ!
 
Ta vara på de som är entusiastiska inför sina upgifter!
Uppmuntra!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Landberg

Vilka underbara ungar och vilka trista vuxna. Håller med dig!
Vad roligt att läsa om 2:ans barn sätt att lära sig ord. Emma har faktiskt tjatat ganska mycket om det där med att mormor är morsmor=)
Du är en mycket duktig lärare och alltid glad!!

2012-09-25 @ 17:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0