Hemlig resa till Tobo

 
 
 
 
Hemlig resa
 
Dagen innan jag fyllde 50 år skulle jag få en överraskningspresent av barnen med resektive.
Jag och mannen skulle vara klara för att bli hämtade kl 11.00 av Simon, Elida och Ellen.
Färden gick mot Österby där Jacob, Sofie och Alicia väntade.
 
Sedan svängde vi ut på vägen mot Tierp.
Jag hade ingen som helst aning vad det skulle bli för dag.
Vid Tobo glasbruk svängde bilarna av och jag skulle få en upplevelse genom att
blåsa glas. Jätteintressant och kul att få göra detta.
Jag hade aldrig gjort det förut och jag hade inte heller varit där innan
 
Mysigt att få göra detta med hela familjen!
 
 
 
Hmmm....vilken färg och mönster ska jag välja?
Presenten var också att jag skulle välja att göra en glaskula och en skål.
Färg skulle väljas och för mig blev det vitt glas, som jag inte hade någon skål av hemma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Färgsättning
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Blivande glasskål blåses
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter glasblåsningen skulle vi picknicka någonstans.
Jag fick välja och kom på att jag aldrig varit vid Örbyhus slott, så en picknick dit 
var ett perfekt val, nära och mysigt!
 
Det blev ingen ärtsoppa som Erik den fjortonde förgiftades av,
men god pastasallad, bröd, fika med kladdkaka som tjejerna hade gjort.
Mycket mysigt och gott!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0