Luciadags på skolan

 

 
Elina Eklöf (längst fram) var en av luciorna.
Bild: Josef Nylén
Elina Eklöf (längst fram) var en av luciorna.

 

Luciafirande  i  Östhammar

 

Eleverna i årkurs 5 och årskurs 2 på Kristinelundskolan i Östhammar
lussade i skolans gymnastiksal på onsdagskvällen.

 

Foto: Josef Nylén unt

 

 

 

 

Luciadags

Tänk vad mysigt att få ha lucia
tillsammans med mina "gamla" elever som nu går i klass 5
och mina nuvarande klass 2.
Vi har övat tillsammans några gånger för att i onsdags kväll
sjunga för föräldrar och andra anhöriga.
Efteråt fikade vi och umgicks
innan kvällen avslutades
med att de duktiga klassföräldrarna städade matsalen.

 

Fin bild på barnen i unt!
Kul!

 

Fin tradition med lucia
och jag kan inte låta bli att ha lucia
med mina elever.

Jag har hittills haft lucia med mina elever varje år
under alla mina år som lärare,
vilket  har blivit ca 25 år .

Hoppsan, åren går!

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0