Mikael Wiehes tankar














Mikael Wiehes tankar

Utdrag ur Tilde de Paulas intervju med Mikael Wiehe:
Han sa att han blir....

Upprörd över orättvisor!
Frustrerad när jag ser att välfärdssamhället monteras ner!
Jävligt förbannad när jag ser andra sko sig på andras bekostnad!
Förbannad när jag ser länder bombas till ruiner!
Jag kan inte stå utanför och se på!
Känner stark soldaritet med dem som inte har det lika bra som mig!



Igår kväll när vi kom körandes från Gävle i snöovädret ser vi plötlsligt en bil som ligger i diket
med strålkastarna riktade mot oss.
Två bilar före åker bara förbi, men för mig är det självklart att stanna och hjälpa till!
Allt gick bra och killen hade klarat sig!

Margrethe Thatcher sa: Vi är bara myror som ska klättra på varandras ryggar!
Jävla kärring, om jag får säga vad jag tycker,
sa Mikael Wiehe!



Alla uppleverlser man är med om sätter spår
och om man har tur och möjlighet
kan man ta dem till sig och göra dem till sina egna inom sig.
Då breddar man sig som människa och man upptäcker nya rum hos sig själv!
Utveckling handlar om en erfarenhet och mod!
Behålla nyfikenheten på dig själv!

Sången Den jag kunde va - sången till modet...
skrev Mikael Wiehe till Björn Afzelius när han kom
och berättade att han skulle dö i cancer.
Idag söndag ville han ägna sången till de två svenska journalisterna
 som sitter fängslade i Etiopien.


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0