Skolan: Matematik klass 1








Matte klass 1





Matte


Dessa matteböcker har mina ettor och jobbar i.
När jag i våras skulle börja fundera
över vilka matteböcker mina nya ettor skulle ha,
så dök det upp reklam om denna bok när jag tittade i läromedelskatalogen
och att den var anpassad efter de nationella proven, som barnen ska ha i trean.

Jag skickade efter ett provex. och tyckte att den verkade bra.
Eftersom jag precis hade haft nationella proven i mina treor för första gången i våras
så kändes det mycket bra att ha en bok
där barnen i ettan får lära sig från början,
hur skolverket vill ha för att de ska bli godkända i matamatik i klass 3.

Jag är mycket nöjd med valet hittills!





Här jobbas det energiskt!








Barnen tycker det är jättekul att jobba i matteböcker.
Vid genomgångar eller praktiskt arbete med matte har de svårt att förstå att det är matte.
För dem är riktig matte att jobba i matteboken.










Kreativ matte



































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0