Kronprinsessan född idag






Kungafödsel 





Det är lugnt Daniel!
Det är över nu!




*********************************


 





En liten kronprinsessa








Vilken härlig morgon för Silvia och Kungen!
Tänk att få vakna till detta meddelande en torsdagsmorgon på Drottningholm.








*********************





9 september 2011

Jag tänker tillbaka på när Jacob ringde på morgonen den 9 september förra året
och berättade att jag och Janne hade blivit farmor och farfar till en liten tjej.
Vilken känsla det var!
En ny känsla!
Lycka!






Lilla nya familjen

Linköping i september,
när vi var ner och fick se lilla Alicia för första gången,
när hon var en vecka.

Här är de framför sin lägenhet.
Alicias första bostad!


*****************************










Hoppas att kungen och Silvia får vara med
och följa sitt barnbarn i många,många år framåt.

Jag är jätteglad att jag fick bli farmor när jag var och är 49 år ung!

Tänker på att medelåldern på förstföderskor i Sverige har varit och är ganska hög
 och det medför ju att det är många mor- och farföräldrar
 som är ganska gamla när barnbarnen föds.


Tänker också tillbaka på den otroligt mysiga tid på BB
när man ligger med sitt nyfödda barn på bröstet
och bara tittar.

Kan inte låta bli och tycka att det var extra roligt
att det blev en liten tjej som blev tronarvinge!

Det blir många drottningar i framtiden!

































































































































Haga slott

Lilla kronprinsessans bostad 
Född: 23 februari 2012
Längd: 51 cm lång
Vikt: 3280 g tung,
som prins Daniel sa på
presskonferensen!













































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0