I Örebro på minisemester

 
 
 
 
Örebro
 
En liten minisemester i Örebro
är verkligen något att rekommendera.
Ett vackert slott mitt i stan med många mysiga
restauranger runt omkring.
Vi flanerade runt i stan i tre dagar.
Vi åt, fikade, tittade på den vackra stadsparken, shoppade, slöade och bara var......
 
Att vi kom till Örebro berodde på att vi var bjudna på
inflyttningsfest i Hällefors lördag den 14 juli
och Janne och jag tyckte att vi kunde åka några dagar tidigare
för att komma iväg en sväng.
Då var Örebro en stad med lagom avstånd till Hällefors,
därför upptäckte vi den mysiga staden.
 
 
 
Jag fick en bild på denna stiliga karl
 
 
 
 
Allsång
 
Vi hamnade på en mycket populär allsångskväll mitt i stan
på anrika restaurang Strömis
där Gladys de Pilar dök upp och sjöng och berättade att
hon skulle vara med i Körslaget i tv4
och vill ha Örebroare med i sin kör.
Hon ville att de skulle komma och sjunga för henne någon gång i augusti.
 
Det var otroligt mycket folk i blandade åldrar som
sjöng för fullt och däremellan intog vin och öl.
 
 
 
 
Stadsparken
 
Stadsparken var otroligt stor och vackert planerad.
Den hade till och med blivit utnämnd till Sveriges finaste för något år sedan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Intill stadsparken ligger friluftsmuseet Wadköping,
med en massa fina gamla byggnader.
 
 
 
 
I Wadköping kan du besöka Kronbloms kök i ett av husen.
Han hade det både lugnt, ostressat
 men även lite körigt när svärmor var och hälsade på.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0