Erik Hamrèns syn på matcher för de yngre spelarna








Erik Hamrèns syn på matcher för de yngre åldrarna


Manchester United låter inte barn i de yngre fotbollslagen att
spela mot andra lag från andra orter.
 De delar in sina egna lag och spelar matcher på detta sätt
och har en stor glöd i energin på matcherna.

Detta är tankar som jag alltid har haft.
Jag har aldrig förstått varför man ska sitta
och åka fem-tio mil i bil eller buss för att spela matcher med
dessa små barn.

Ibland berättar lågstadiebarnen med stor entusiasm att de spelat match i helgen.
När jag frågat vilka de spelat mot, svarar de...mot blå.
För barnen är det lika mycket värt att dela upp sitt eget lag och spela
det vita laget mot det blå!

Det är något vi vuxna borde ta till oss,
 så slapp vi tillbringa mycket tid i bilen.


Erik Hamrén har sett alltför många föräldrar
som engagerar sig i sina barn och tycker att barnen/ungdomarna ska
träna och spela trots att barnen inte verkar ha lust.

Eriks råd:
Låt barnet göra något annat!



***********



Varje ledare måste sätta upp en filosofi
varför han/hon är ledare.
Vilka är jag här för?


************








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0