Talangjakten på Kristinelundskolan 2012

   







   


 
Talangjakten på Kristinelundskolan 2012

I fredags började jag lyssna på de bidrag som har
anmält sig till Kristinelundskolans talangjakt.
Jag startade talangjakten
när jag jobbade på Vretaskolan för 10 år sedan
och tog med mig denna roliga företeelse till Kristinelund
 när jag började där för fyra år sedan.

Nu har ju de som var med de första åren lärt sig vad
som krävs för att vara med.
När de äldsta började 2009 gick de första deltagarna i klass 3
och nu går de i sexan.

De får sjunga, dansa, trolla, spela.......






Jag sätter upp affischer att talangjakten blir då och då...
och då börjar det planeras bland barnen.
Vissa har redan planerat vad de ha för bidrag
eftersom de vet att talangjakten kommer under våren.

Nu är det 14 dagar kvar till den stora dagen
och därför var det hög tid att jag började lyssna och titta på vad de ska uppträda med.

De får visa upp sitt/sina bidrag för mig,
för att jag ska veta vad de ska göra.
Det är viktigt att jag får se vad de ska visa upp
så att det blir så bra som möjligt både för dem själva och för skolan publik.

Jag ger råd om det behövs t ex träna mer på texten, titta på publiken, tala högre etc.

Oftast nu behöver jag inte ge några råd för de har varit med tre år innan på talangjakten.
Det är mina klass ettor som behöver lite råd, för det är ju deras första år
som de får vara med.
När barnen går i förskoleklassen får de bara vara publik
för att sedan vara med när de börjar ettan.

De får sköta träningen och ordna med musik etc helt själva på fritiden,
så det kräver ett eget ansvar att se till att det blir ordnat.
Det är helt frivilligt att vara med förstås 
och de är så duktiga och man blir så stolt över hur duktiga barnen är!

Nu fortsätter jag att se på bidragen nästa vecka!




*********************






Denna blankett får de anmäla sig på



      

TALANGJAKT PÅ KRISTINELUND

fredagen den 23 mars



 

 

 




Vårt / Mitt bidrag är ____________________

_____________________________________

 

Vi/jag som uppträder heter________________

_____________________________________

 

Lämna lappen till Lotta senast den 17 februari!



**************



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0