Trappbygge

 
 
Trappbygge
 
Dottern och jag hade pratat om att vi kanske skulle prova oss på
att göra en ny trapp utanför tvättstugedörren och överraska mannen i huset.
Den gamla är ju sedan 1979 och fyller sin funktion, men börjar se lite sliten ut.
 
När sonen kom så började vi prata om detta och han lät inspirerad att börja göra en trapp.
Jag var ju inte sen att hänga på och inspirera honom ännu mer.
 
Han började mäta på den gamla trappen och skrev ner måtten.
Dottern och han åkte ner till Gimos trävaruhus och köpte impregnerat virke.
Just ja, de var ju tvungna att ha kärra, så min käre far fick ställa upp med bil och dragkrok!
 
Sagt och gjort.... Trappen blev klar under dagen
och stod på plats när mannen i huset kom hem från jobbet.
 
Så nu kan jag ta mitt morgonfika
på en ny fräsch trapp under vårens och sommarens varma morgnar!
 
Finfint!
Tackar ödmjukast!
 
Under tiden myste jag och lilla barnbarnet tillsammans!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0